Media Digital dalam Komunikasi Pemasaran Pariwisata: Efektivitas Sistem Informasi Kanal Pemesanan Daring
DOI:
https://doi.org/10.24002/jik.v18i1.2956Keywords:
digital marketing strategy, digital media, information system, tourism communicationAbstract
Penggunaan kanal pemesanan daring sebagai bagian dari strategi komunikasi pemasaran banyak diimplementasikan oleh pegiat bisnis perhotelan. Namun demikian, sejauhini belum ada model evaluasi yang dikembangkan untuk menelaah efektivitas penggunaan kanal pemesanan daring. Penelitian ini berupaya mengembangkan model evaluasi yang berangkat dari
model ICTRT dengan target untuk menemukan model evaluasi yang sesuai dengan perspektif kajian komunikasi tanpa meninggalkan konteks sosiokultural masyarakat Indonesia. Metode yang
dipakai adalah studi kasus, sehingga mengakomodir kebutuhan peneliti dalam melakukan evaluasi terhadap praktik komunikasi pemasaran pariwisata digital melalui kanal pemesanan daring secara
komprehensif.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Jurnal ILMU KOMUNIKASI is an academic journal. As such, it is dedicated to the open exchange of information. For this reason, JIK is freely available to individuals and institutions. Authors who publish in Jurnal ILMU KOMUNIKASI will release their articles under the Creative Commons Attribution (BY) License. This license allows anyone to copy and redistribute the article in any medium or format as well as remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially as long as they credit the authors for the original creation. For details of the rights authors grants users of their work, see the "human-readable summary" of the license, with a link to the full license. (Note that "you" refers to a user, not an author, in the summary)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











