Komunikasi Musik: Pesan Nilai-Nilai Cinta dalam Lagu Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.24002/jik.v12i2.470Abstract
Industri rekaman di Indonesia makin berkembang. Produk yang dihasilkan makin banyak dan dapat dinikmati oleh masyarakat melalui media massa maupun media lainnya. Lagu-lagu yang dihasilkan dari industri rekaman mengandung pesan tertentu, salah satu pesannya adalah nilai cinta. Di dalam lagu terkandung fungsi komunikasi massa yaitu sosialisasi atau transfer nilai-nilai tertentu dari satu generasi ke generasi lain. Nilai-nilai yang terkandung dalam lagu merupakanrealitas media. Di sisi lain, realitas media tidak selalu sejalan dengan realitas objektif. Paper ini akan mengulas mengenai nilai cinta dalam lagu serta mengelaborasi kesenjangan dan beberapa rekomendasi terkait dengan kesenjangan tersebut.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Jurnal ILMU KOMUNIKASI is an academic journal. As such, it is dedicated to the open exchange of information. For this reason, JIK is freely available to individuals and institutions. Authors who publish in Jurnal ILMU KOMUNIKASI will release their articles under the Creative Commons Attribution (BY) License. This license allows anyone to copy and redistribute the article in any medium or format as well as remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially as long as they credit the authors for the original creation. For details of the rights authors grants users of their work, see the "human-readable summary" of the license, with a link to the full license. (Note that "you" refers to a user, not an author, in the summary)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.