The Indonesian Bank Websites’ Interactivity for Corporate Social Responsibility Communication
DOI:
https://doi.org/10.24002/jik.v12i2.472Abstract
Berdasarkan studi kasus terhadap website perbankan di Indonesia, artikel ini bertujuan untuk melihat sejauh mana informasi terkait tanggung jawab sosial perusahaan dianggap penting, dilihat dari aspek aksesibilitas dan penempatan dalam website. Artikel ini juga bertujuan untuk melihat interaktivitas yang ditawarkan oleh masing-masing website. Hasil analisis isi terhadap tiga bank terbesar milik pemerintah menunjukkan bahwa ketiga bank menempatkan informasi CSR sebagai informasi yang penting, ditunjukkan dengan adanya halaman khusus yang didedikasikan untuk komunikasi tanggung jawab sosial perusahaan. Meskipun demikian, tingkat interaktivitas ketiga websites tersebut masih rendah. Ketiga perusahaan masih menerapkan monologue model ofcyber-interactivity, yang mengindikasikan company-centric strategy.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Jurnal ILMU KOMUNIKASI is an academic journal. As such, it is dedicated to the open exchange of information. For this reason, JIK is freely available to individuals and institutions. Authors who publish in Jurnal ILMU KOMUNIKASI will release their articles under the Creative Commons Attribution (BY) License. This license allows anyone to copy and redistribute the article in any medium or format as well as remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially as long as they credit the authors for the original creation. For details of the rights authors grants users of their work, see the "human-readable summary" of the license, with a link to the full license. (Note that "you" refers to a user, not an author, in the summary)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.